ما را حمایت کنید
 
سیبادو

 

باز هم مقاله ای دیگر در مورد افزایش قد.چیزی که انسانها همیشه به دنبال آن بوده و هستند

 

 

در این مقاله سعی بر این بوده که به کلیه سوال های شما درمورد قد و افزایش قد انسان پاسخ دهیم. برای این منظور به توضیح عواملی که بر رشد قد انسان تاثیر دارند پرداخته ایم. شاید سوال خیلی از شما باشد که چطور می توان رشد را در بدن تحریک کرد. خیلی ها به دنبال راه هایی برای بلندتر کردن قدشان هستند. در اینجا اطلاعات لازم را برایتان گرد آورده ایم.
یکی از دغدغه های خیلی افراد امکان رشد قد پس از بلوغ است. خوب البته پوشیدن کفش های پاشنه بلند یکی از این راه هاست اما تکنیک های مُد خاصی وجود دارد که اگر درست رعایت شوند به بلندتر دیده شدن قد کمک می کنند.
سعی ما بر این بوده که به سوالات مربوط به این موضوع تا حد امکان پاسخ دهیم و از شما نیز تقاضا داریم نظرات و تجربیات خود را در بخش نظرات مطرح کنید
 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 30 مهر 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

خلاقیت را نمی شود جستجو کرد، در سرچ گوگل یا در روش زندگی دوستان در خارج کشور ایده مد نظر شما وجود ندارد. برای شروع یک ایده به خودتان رجوع کنید، این ایده خلاقانه در گوشه ای از وجود هر فردی قرار دارد. خودتان باشید.

1. اهداف مالی را کنار بگذارید:
    تحقیقات نشان می دهد اهداف مالی و انجام یک کار به امید جایزه گرفتن ذهن شما را کانالیزه خواهد کرد و خلاقیت شمار را خواهد گرفت. داشتن اهداف مالی مثل این است که سر خود را داخل یک کانال کنید که در طرف دیگر آن کیسه های طلا قرار دارد و سعی کنید از طریق کانال به کیسه ها برسید. سر خود را از کانال بیرون بیاورید راه حل را جایی بیرون کانال جستجو کنید.

    ۲. بی توجهی به باور عمومی:
    آنچه افکار عمومی به شما می گوید ممکن است خیر خواهانه باشد اما خلاقیتی در آن نیست آن ها هیچ گاه راه حل جدید ارائه نمی دهند و مدام بر این باور اند که راه حل هایی قبلی باید اصلاح شود. بی توجهی به آن ها شما را از انجام یک رفتار سنتی و تکراری دور خواهد کرد و شما راه حل جدید را پیدا خواهید کرد.

    ۳. به دغدغه های خودتان بپردازید:
    آن چه مشکل و دغدغه حتی مسخره و ناچیز شماست اگر حل شود آغاز یک انقلاب بزرگ خواهد بود. شما متخصص اصلی حل مشکلاتی هستی که مدت هاست با آن های سرو کار دارید.

    ۴. خلاقیت یک اثر ذاتی ست:
    خلاقیت را نمی شود جستجو کرد، در سرچ گوگل یا در روش زندگی دوستان در خارج کشور ایده مد نظر شما وجود ندارد. برای شروع یک ایده به خودتان رجوع کنید، این ایده خلاقانه در گوشه ای از وجود هر فردی قرار دارد. خودتان باشید.

    ۵. هوشمند بود بی معناست باید خلاق بود:
    اگر به شما گفته شده که معدل کمی دارید یا توانایی و تخصص انجام کارهای سخت و طاقت فرسا را ندارید یا نمی توانید مسئله ای را که به شما دیکته شد حل کنید همه این ها به معنی ست که شما در انجام کارهای سخت توانمند نیستید مردم کسی را که کار سختی را انجام می دهد هوشمند می دانند در حالی که آینده در دست افرادی است که ساده، لذت بخش و خلاقانه پیش خواهند رفت.

    ۶. زندگی کنید انگار که فردایی نیست:
    فرض کنید که فرصت های زیادی برای انجام کارهای مختلف دارید و می توانید هر کاری را که دوست دارید انجام دهید، انگار در بهترین کشور دنیا با بهترین امکانات زندگی می کنید و هیچ مشکلی سر راه شما نیست، توجه به مشکلات محیطی و تطبیق ایده هایتان با آن ها شما را فرسوده خواهد کرد و ذهن جوان و خلاقتان پیر و ترسو خواهد شد.

    ۷. وسواس را کنار بگذارید:
    تنها راه برای فهمیدن مزه یک نوشیدنی نوشیدن آن است، تجربه کنید و سعی نکنید محیط اطراف و اطرافیانتان را کنترل کنید. به فکر پیش بینی مشکلات آینده نباشید آینده اتفاق خواهد افتاد و شما صد درصد را حل مناسب برای شرایط مختلف را پیدا خواهید کرد. برای آن چه که اتفاق نیافتاده برنامه ریزی نکنید.
ارسال در تاريخ سه شنبه 30 مهر 1392برچسب:, توسط سیبادو

مصرف گوجه فرنگی بدلیل منبع غنی لیکوپین که اثری آنتی اکسیدان دارد و همانند کرم ضد آفتاب در پوست عمل می کند ، به همه توصیه می شود. لیکوپین با سلول های آسیب دیده مبارزه کرده و اثرات قرمزی پوست را از بین می برد و خاصیت ضد پیری دارد.توصیه می شود که هر نفر روزانه حدود 16 میلی گرم لیکوپین مصرف کند زیرا اینکار باعث می شود رادیکالهای آزاد درون بدن کاهش یافته و در نتیجه باعث حفظ رطوبت بدن شود. و نیازی نیست تا پولی که به سختی بدست می آورید را صرف هزینه های گزاف پاکسازی پوست انجام دهید.وجود منافذ عمیق در پوست باعث ورود گردو خاک به درون منافذ می شود و احتمال افزایش آلودگی پوستی زیاد می شود. یک قاشق چای خوری از آب گوجه فرنگی تازه را با 4 قطره آبلیموی تازه مخلوط کرده ، بعد آن را با پنبه به روی پوست بمالید. با حرکات آرام پوستتان را ماساژ دهید ، بعد از 15 دقیقه صورتتان را با آب سرد بشویید . اگر اینکار را بطور منظم انجام دهید باعث کوچک شدن منافذ پوست می شود.

اسید موجود در گوجه فرنگی باعث کاهش و درمان آکنه می شود .داروهایی که برای درمان آکنه تولید می شوند سرشار از ویتامین- A ، C، K هستند ، که گوجه فرنگی منبع غنی از این سه ویتامین است .اگر آکنه های صورت شما نرم است یک گوجه فرنگی را نصف کرده و روی صورتتان بگذارید ، اما برای آکنه های زمخت ، گوجه فرنگی را پوره کرده و مثل ماسک روی صورتتان بگذارید. بعد از یکساعت مواد را شستشو دهید . اینکار را بطور مرتب و یا هر زمان که می توانید انجام دهید .بعد از مدتی خواهید دید که چگونه آکنه های صورتتان از بین می رود
اگر پوستتان چرب است و از مصرف میوهای روغنی جلوگیری می کنید ، گوجه فرنگی راه حل خوبی برای درمان شماست. آب یک گوجه فرنگی را گرفته و باآب خیار مخلوط کنید . و این ماسک را هر روز با پنبه به روی پوست صورت مالیده تا از بوجود آمدن جوش بیشتر جلوگیری کنید
ماسک تهیه شده از گوجه فرنگی و میوه اوکادو تاثیر شگفت انگیزی روی پوست های ترکیبی (پوست های چرب و خشک) دارد. زیرا گوجه فرنگی باعث رفع جوش های سر سیاه و چربی پوست می شود، درحالیکه اوکادو خاصیت ضد عفونی کننده و مرطوب کنندگی دارد. و این ماسک ترکیبی ، سرشار از ویتامین های A ,C,E است.این ماسک را روی صورتتان قرار داده و بعد از 20 الی 30 دقیقه با آب ولرم بشویید.
فصل تابستان با آن گرمای شدید در راه است . خیلی از مردم بدلیل تابش شدید آفتاب دچار آفتاب سوختگی ، خارش و التهاب پوست می شوند .یک گوجه فرنگی را کوبیده و با دو قاشق سوپخوری ماست ساده ترکیب کنید و سپس این ترکیب را روی صورت ، گردن ، دست ها و پاها بمالید. و بعد از 20 دقیقه شستشو دهید .گوجه فرنگی سطح پوست را خنک و خنثی می کند و ماست نقش پروتئین رسانی به پوست دارد و باعث نرمی و انعطاف پذیری پوست می شود

مقداری عسل را با آب گوجه فرنگی مخلوط کنید . این ترکیب باید غلیظ باشد. سپس آن را به مدت 15 دقیقه روی پوست قرار دهید و شستشو دهید. این ماسک باعث نرمی و درخشندگی پوست می شود

ارسال در تاريخ سه شنبه 30 مهر 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

آیا می‌دانید قرار دادن برخی از مواد غذایی داخل مایکروویو می‌تواند برایتان دردسرساز شود؟ برای آنها هم راه حل هایی وجود دارد. با ما همراه شوید.

 

   شما در طول روز یا هفته چند بار از مایکروویو برای گرم کردن مواد غذایی مختلف استفاده می‌کنید؟ آیا می‌دانید قرار دادن برخی از مواد غذایی داخل مایکروویو می‌تواند برایتان دردسرساز شود؟

تخم‌مرغ
هرگز تخم‌مرغ خام را با پوست یا بدون پوست داخل مایکروویو نگذارید. پوست تخم‌مرغ خام در اثر حرارت بالای مایکروویو، می‌ترکد و ممکن است محتویات آن باعث آسیب دیدن المنت‌های داخل دستگاه شود.

چاره چیست؟
تخم‌مرغ را داخل یک پیاله یا بشقاب شیشه‌ای که از قبل کمی چرب شده است، بشکنید و با چنگال، سوراخ‌هایی در زرده آن ایجاد کنید.
راه دیگر، هم زدن زرده و سفیده تخم‌مرغ پیش از قرار دادن آن در مایکروویو است. قرار دادن تخم‌مرغ پخته‌ای که با چاقو به چند قسمت تقسیم شده در مایکروویو نیز مشکلی ایجاد نمی‌کند.
 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 30 مهر 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

مختصری در مورد سلمان پارسی

سلمان شخصی ایرانی و فارسی بوده است که حسّ حق طلبی، او را به دنبال یافتن حقیقت کشانده و دین هایی را آزمایش نمود تا بالاخره با دیدن دین اسلام آن را پذیرفت و به آن ایمان آورد، ولی در کتب علوم قرآنی هیچ نامی از او به عنوان کاتب وحی نیامده است.
امّا در رابطه با نسبت دادن قرآن به او ؛ نیز باید گفت: کسی ادعا نکرده است که قرآن را سلمان آورده است نه پیامبر !! بلکه ادعا این بوده است که پیامبر آیات قرآن را از سلمان یاد می گرفته و بعد به عنوان وحی برای مردم تعریف می نموده است که آیه 103 از سوره نحل در همین رابطه و برای ابطال آن نازل گشته است.

سلمان کیست؟
کنیه او ابو عبد الله است و در مداین به روزگار خلافت عثمان، مرد در حالی که والى آنجا بود. روایت کرده‏اند که سلمان گفت: من دهقان‏زاده‏اى ( پدرش دهخدا بوده است ) بودم از دهکده «جى» اصفهان و پدرم چندان مرا دوست مى‏داشت که هم چون دوشیزگان در خانه حبس مى‏کرد و من در آیین مجوس کوشش بسیار کردم تا به خادمى آتشکده رسیدم. پس پدرم، در آن هنگام مرا به پاره‏اى زمین که داشت فرستاد و در آنجا از کنیسه نصارى گذشتم و به نزد ایشان درآمدم و نماز ایشان مرا خوش آمد و با خود گفتم: آیین ایشان از آیین من بهتر است. از ایشان جویا شدم که اصل این آیین در کجاست؟ گفتند: در شام است. پس از پدرم گریختم و به شام رفتم و نزد اسقف شدم و به خدمتگذارى او پرداختم و چیزها از او مى‏آموختم تا آنگاه که روز مرگش فرا رسید. بدو گفتم: مرا به چه کسى وصیت مى‏کنى؟
گفت: مردم همه هلاک شده‏اند، و دین خویش را رها کرده‏اند، تو را به مردى در موصل وصیت مى‏کنم، نزد او رو. چون او درگذشت نزد آن مردى رفتم که مرا به او وصیت کرده بود. چندى نگذشت که آن مرد نیز مرد و قبل از مردنش بدو گفتم مرا به چه کسى وصیت مى‏کنى؟گفت: کسى را نمى‏شناسم که بر راه راست مانده باشد مگر یک تن که در نصیبین است.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 28 مهر 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

گاهی وقتها دردهای روانی مثل افسردگی و استرس خیلی بیشتر از دردهای اعضای بدن می باشد اما دردناکتر از آن مشکل عقده های روانی هست که هر چند نیاز به مشورت با یک روانشناس و حتی روان پزشک دارد اما ما در اینجا چند نکته و در این مورد اشاره میکنیم

 
هنگام سفر به دالا ن هزار توی «ماهیت آدمی» هیجان انگیزترین زمان، لحظه های مواجهه با عقده های درونی انسان است. لحظه هایی که بارقه های امید و نومیدی نسبت به مقام آدمی توامان درخشش می کنند. در این لحظه هاست که گیج و منگ به قضاوت کوچکی یا برعکس عظمت و پیچیدگی مفهوم شگرف «انسان» می نشینیم. سرزمین عقده های درونی که ترجمان تنهایی ها و دغدغه ها و التهاب ها و نگرانی ها و مخفی کاری های همه ماست، قلمرو نابی است برای شناخت ماهیت پیچیده انسان.
 تعریف عقده روانی
عقده ها (complex) موضوعات عجیبی که در اعماق وجود انسان قرار گرفته باشند تلقی نمی شوند بلکه مجموعه های رفتاری پیوسته حاضری هستند; همانند استعداد موسیقی یا بهتر بگوئیم زبان خارجی آشنایی که در ما وجود دارند و ما جز در یک موقعیت خاص از آنها استفاده نمی کنیم. به بیان ساده تر عقده ها بخش های رفتاری ای هستند که به صورت تکه تکه به حیات خود ادامه می دهند و در «من» آدمی ادغام نشده اند و به صورت گستره پررنگی از «علا یق» خود را نشان می دهند. ذوق عامه این واژه را در معنایی نسبتا خاص به کار می برد و آن به معنی «وجود مانع در جریان طبیعی یا عادی یک فعالیت» یا «ناراحتی روحی یا امتناع از رفتار سازگار عادی» است. ولی این برداشت عمومی از واژه عقده نسبتا اشتباه است چرا که در نوشته های اکثر نظریه پردازان بزرگ، عقده لزوما رفتار نابهنجار نیست. برای مثال بودن (Boubouin) روانکاو سوئیسی می نویسد: «این عقده ها نیستند که نابهنجار و مرضی هستند بلکه برخی از دگرگونی ها یا تورم آنهاست که بیمارگونه تلقی می شود». وی به متمایز کردن عقده های عادی می پردازد و درباره آنها می گوید «اینها ارکان روح» هستند.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 28 مهر 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

شناخت بیشتر ماهی کپور و صید آن

تغييرات آب و هوا بر رفتار ماهي ها

    همچون هر كار ديگري مطالعه بر هدف و مقصود اصلي ترين گام موفقيت است لذابراي صيد يك نوع ماهي خاص مطالعه رفتار و روش زندگي آن بسيار مهم است
    داشتن يك آكواريوم در منزل و مشاهده حركات و رفتار ماهي باعث ميشود كه هنگام ماهيگيري بهتر بتوانيد رفتار هاي بعدي ماهي را پيشبيني و از شوك هاي بي مورد و نابجا جلو گيري كنيد

    ماه
    عوامل جزر و مد و كوتاهي و بلندي روز و روشنايي ماه در شب همه عواملي است كه بر حيات وحش اثر گذار است
    مثلا ماهيگيران دريا ها داراي جدالي هستند كه بر اساس محاسبات آنها مناطق وجود گونه هايي از ماهي ها را پيشبيني خواهند كرد حال اين اثر بر روي درياچه هاي آب شيرين هم همينطور است
    اگر از ماهيگيران قديمي بپرسيد به شما خواهند گفت كه شبهاي مهتابي بسيار خوب است اما روز بعد از شب مهتابي ماهيگيري فايده اي ندارد


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ شنبه 27 مهر 1392برچسب:, توسط سیبادو

هنگامی که بدون Safely Remove کردن کول دیسک تان آن را جدا می کنید، ویندوز عصبانی شده و پیغام های خطایی را نشان می دهد. اما چرا هنوز این مساله اینقدر مهم است؟ اگر هیچ گاه فلشهای یو اس بی و هارد دیسک های USB مان را safely Eject نکنیم، چه اتفاقی برای دستگاه های مان خواهد افتاد؟

بگذارید اینگونه بگوییم: اغلب اوقات که عجله داریم، کول دیسک یا هاردمان را بدون اینکه روی آیکون safely remove کلیک کنیم و مراحل لازم را پشت سر بگذاریم، از کامپیوتر جدا می کنیم. و خوشبختانه کم پیش آمده که با مشکلی روبرو شویم.
واقعا چه دلایلی پشت کلیک روی آیکون safely remove نهفته است؟ و آیا ممکن است زمانی به دلیل رفتار نامناسب، اطلاعات روی کول دیسک مان پاک شوند؟
و پاسخ:

بله هر اتفاقی ممکن است، و این بیشتر بستگی به این دارد که آیا هنگام جدا کردنش، کامپیوتر در حال خواندن و نوشتن اطلاعات روی این ابزارها است یا خیر؟
هنگامی که درایو یو اس بی را به کامپیوتر وصل می کنید، اجازه خواندن و نوشتن بدون محدودیت داده ها را از روی آن می دهید که برخی از آنها هم کش می شوند.
کش شدن اطلاعات باعث می شود داده ها بی درنگ روی درایو یو اس بی نوشته نشوند. بلکه ابتدا روی رم کامپیوتر نگهداری شده و سپس به محل اصلی منتقل می شوند. حال اگر هنگامی که هنوز فایلها به کول دیسک منقل نشده اند یا اینکه در حال نوشته شدن روی آن هستند، به صورت ناگهانی درایو را جدا کنید؛ آنگاه ممکن است نتیجه کار فایل های ناقص باشد.
به هر حال ویندوز به صورت خودکار کش را برای ابزارهای USB غیرفعال می کند، مگر اینکه شما خودتان آن را فعال کرده باشید. لذا در صورت غیر فعال بودن کش می توان گفت اگر در حال خواندن و نوشتن روی کول دیسک نیستید، جدا کردن آن بدون Safely Remove هم تقریبا بدون خطر است.
البته استفاده از آیکون Safely Remove Hardware نیز یک سطح امنیتی اضافی برای جلوگیری از نابودی اطلاعات تان است.
اگر به گونه ای عمل کنیم که فایلها به درستی بسته شوند، می تواند باعث حفظ اطلاعات، اشاره گرها و شاخصهای اندازه فایل شود. هنگام نوشتن اطلاعات درون دیسک، کامپیوتر همیشه بافر را خالی نمی کند و تنها بخشی از داده ها نوشته می شوند. استفاده از رویه صحیح جداسازی می تواند باعث اطمینان از این موضوع شود که اطلاعات و اشاره گرها در وضعیت مناسبی قرار دارند.
ارسال در تاريخ شنبه 27 مهر 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

آموزش پخت پیراشکی سبزیجات

مناسب برای : 3 - 4 نفر
زمان آماده سازی مواد : 45 دقیقه
زمان پخت : 30 دقیقه
 

 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ شنبه 27 مهر 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

در ادامه بایدها و نباید های مهمونی رو مطالعه خواهید کرد

همیشه آمادگی مهمان ناخوانده را داشته باشید، پس سخت نگیرید.
آغازكننده گفت‌وگو باشید و جویای احوال شوید، اجازه ندهید سكوت طولانی برقرار شود.
از مطرح‌كردن موضوعاتی كه بر سر آنها اختلاف‌نظر وجود دارد، خودداری كنید.
خویشتنداری كرده و مسائل خانوادگی و اختلافات را در حضور مهمان مطرح نكنید.
هنگام پذیرایی، از قیمت میوه‌ها و خوراكی‌ها جلوی مهمان صحبت نكنید.
شایسته نیست میزبان اول برای خودش غذا بكشد.
در حضور مهمان اگر به هر دلیلی عصبانی شدید، خود را كنترل كنید، چرا كه از اعتبار شما كاسته می‌شود.
سر سفره به همه مهمانان به یك چشم نگاه كنید. (به یك نفر توجه خاص نكنید)
هنگام غذا خوردن، اجازه دهید مهمان راحت باشد و از هر غذایی كه دوست دارد استفاده كند.
هنگام خداحافظی مهمان را بدرقه كنید و حتی‌الامكان تا قبل از حركت وی در را نبندید.

حق همسایگی را بجا آورید :
در كار همسایگان خود تجسس نكنید و در مسائل خصوصی آنان دخالت ننمایید.
برقراری روابط نزدیك و صمیمانه با همسایگان خوب است، ولی این ارتباط اگر بیش از حد باشد، آزاردهنده می‌شود.
در اوقات استراحت همسایگان، با كوبیدن میخ به دیوار، استفاده از جاروبرقی یا ایجاد صداهای مشابه، مزاحم همسایه‌ها نشوید.
از غیبت و بدگویی در مورد سایر همسایه‌ها بپرهیزید.
برای رفع نیازهای شخصی از همسایگان خود انتظارات بیجا نداشته باشید.
در محیط‌های آپارتمانی سر و صدا، دویدن، بالا و پایین پریدن بچه‌ها را كنترل كنید.
ابراز همدردی هنگام مشكلات و اعلام آمادگی برای كمك به همسایگان از اصول نزاكت و ادب است.
هنگام خروج مهمانانتان از آپارتمان، با صدای آرام با آنها خداحافظی كنید. به مرور این رفتار شما الگوی حفظ سكوت و آرامش برای دیگر همسایگان خواهد بود.
ارسال در تاريخ جمعه 26 مهر 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

ثروتمند شدن برای آدم‌های مختلف معانی مختلفی دارد، معتقدم ثروتمند شدن اما به معنای داشتن آزادی اقتصادی برای رسیدن به اهداف مورد نظر و زندگی کردن به گونه‌ای است که خواستار آن هستیم.

 

1. پول های خود را همانند یک انسان ثروتمند هزینه می کنید
خرید لوازم و چیزهای گران قیمت حس خوبی به آدم می دهد چیزهایی مانند یک خودروی لوکس، لباس های طراحی شده، یک خانه بزرگ و یا رفتن به یک تعطیلات. اگر هیچ ضرورتی برای خرید اقلام گران قیمت نداشته باشید واگر مرتب اقدام به خرید آنها کنید این موضوع برای شما روتین می شود. بسیاری از ما فراتر از توانایی های مالیمان و با استفاده بیش از حد کارت اعتباری در زندگی هزینه می کنیم. مشکل اینجاست: تا وقتی که ما در حال هزینه کردن بیش از پولی که داریم هستیم ما نمی توانیم ثروتی را جمع کنیم.

2. هیچ برنامه ای ندارید
بدون داشتن یک برنامه روشن با اهداف کوتاه و یا بلند مدت، ثروتمند شدن شبیه به یک فانتزی دست نیافتنی به نظر می رسد و به عبارتی دیگر کسی که نتواند برنامه ریزی کند برای نتوانستن برنامه ریزی کرده است. روند برنامه ریزی کردن اقدامی است که می تواند به آسانی با نوشتن اولویت بندی های شما بر روی کاغذ تحقق یابد.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 25 مهر 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

بیایید بدانیم که موفق بودن به چه چیزهایی نیاز دارد .

 

    سلامت رواني يک وضع وحال کاملا" طبيعي است و وسيله رسيدن به آن نيز در دسترس همه ما قرار دارد. به عقيده روان شناسان اجزاء يک زندگي مؤثر و مثبت و سازنده را مجموعه سنجيده اي از تلاش هاي جدي و پيگير ، همراه با انديشه روشن ، شوخ طبعي و اعتماد به خود تشکيل مي دهند. ما معتقد به فرمول هاي تخيلي ، يا کاوش هاي تاريخي در گذشته شما نيستيم تا کشف کنيم که مثلاً چون با شما به شدت و سختگيرانه رفتار شده است پس ديگران مسئول اندوه و ناراحتي شماهستند. اين مقاله راههاي دستيابي به شور و شادي را ارائه مي دهد و بر مسيري روشن و قابل فهم و منطقي بر مسئوليت و تعهد نسبت به خود و شور زندگي و تمايل به داشتن شخصيت انتخابي خود تکيه دارد .
    راههاي رسيدن به يک شخصيت سالم و موفق عبارت اند از :


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 25 مهر 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

همیشه فکر میکنیم که انرژی بدن باید از مواد چربی و پورتیینی و قندی گرفت اما گیاهانی هم وجود دارند که باعث انرژی زا بودن میشوند

 
گیاهان انرژی زا، علاوه بر ایجاد انرژی، سلامت و تعادل سیستم دفاعی بدن را نیز بهبود می بخشد.
جنسینگ سیبری: به نقل از سایت «MSN»، این گیاه بین ورزشکاران شهرت زیادی دارد. این گیاه بنیه بدن را افزایش می دهد، خستگی مفرط را کاهش می دهد و تأثیر استرس را به حداقل می رساند. این گیاه که به صورت دم کرده، کپسول یا قرص مصرف می شود برای بیماران مبتلا به لوپوس، آرتریت روماتوئید و فشار خون بالا توصیه نمی شود.

ژینکو:
این گیاه با افزایش تولید آدنوزین تری فسفات (نوکلئوئید حامل انرژی) (ATP) در بدن، میزان انرژی سلولی را افزایش می دهد. ATP به مغز کمک می کند گلوکز را متابولیزه کند و در نتیجه عملکرد حافظه و ذهن را بهبود بخشد.

چای سبز:
این نوشیدنی عملکرد تحریک کننده دارد. در نتیجه در طول روز انرژی بدن را افزایش می دهد. چای سبز حاوی ماده آنتی اکسیدان، ضد سرطان و آنتی بیوتیک است.
 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 23 مهر 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

ساخت انگشتر و گردنبند و گوشواره، کاملا به سلیقه‌ی خودتون بستگی داره و هرچی تو این زمینه خلاق‌تر باشید می‌تونید چیزای خوشگل‌تری درست کنید.

 

 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 23 مهر 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

در این مقاله با آموزش ساخت خمیر جهت ساخت زیورآلات آشنا میشوید تا خودتان بتوانید گوشواره , انگشتر و ... بسازید.

مواد لازم :

چسب چوب :: یک و نیم پیمانه
نشاسته‌ی ذرت گلسازی :: یک ونیم پیمانه
گلیسیرین :: یک دوم قاشق سوپ خوری
سرکه سفید یا قرمز :: فرقی نمیکنه :: یک دوم قاشق سوپ خوری
روغن مایع :: یک قاشق سوپ خوری
قاشق چوبی


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 23 مهر 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

بیشترین کاربردی که نانو در صنعت غذایی دارد مربوط به بسته بندی است چراکه بسته بندی، محصول را از صدمات فیزیکی و آلودگیها حفظ می کند.

 

بسته بندی چهره کالاست و به همراه مواردی مانند طرح و نام تجاری و کیفیت به نحوی با هم ترکیب می شوند تا کالا به راحتی معرفی شود.
بسته بندی در واقع اولین ارتباط مشتری با محصول است؛ بیشترین کاربردی که نانو در صنعت غذایی دارد مربوط به بسته ­بندی است.

اهميت بسته بندي با نانو
بیشترین کاربردی که نانو در صنعت غذایی دارد مربوط به بسته بندی است چراکه :

1. بسته بندی، محصول را از صدمات فیزیکی و آلودگی­ها حفظ می­کند.
2. بسته بندی های نانویی با کارایی وسیع و موثر در برابر انواع ریزساختارهای زنده می توانند باعث افزایش عمرمفید و ماندگاری دراز مدت محصولها شوند.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 22 مهر 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

موسیر گیاهی که شباهت زیادی به پیاز دارد اما از نظر خواص با آن متفاوت هست.کیاهی که هم از نظر درمانی و هم برای طعم مواد غذایی مورد استفاده قرار میگیرد

موسیر و فواید آن
موسیر نسبت به پیاز شیرین‌تر و هضم آن نیز آسان‌تر است و خواص درمانی فراوانی دارد. موسیر از خانواده سیر، پیاز و پیازچه بوده و نسبت به پیاز کوچک‌تر است. ریشه حبابی شکل این سبزی نیز مانند پیاز به چند بخش تقسیم می‌شود. موسیرها به راحتی هضم می‌شوند و حاوی مقادیر فراوانی ویتامین C ، پتاسیم، فیبر رژیمی و اسید فولیک بوده و همچنین دارای مقدار زیادی کلسیم، آهن و پروتئین هستند.
برگ‌های آن دراز و میان تهی و گل‌هایش به رنگ سرخ یا بنفش است. پیاز آن در مناطق کوهستانی می‌روید که از آن ترشی درست می‌کنند.

ریشه و پیاز گیاه بعد از انجام یک سری اقدامات خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد بدین صورت که آن‌ها را به شکل رشته‌های بسیار نازک در‌آورده و در مسیر آب سرد قرار می‌دهند تا تلخی که در پیاز آن هست از بین برود و آن را در آفتاب خشک می‌کنند تا به عنوان چاشنی غذایی مصرف شود. موسیرها در نواحی آسیا،‌ مکزیک، فرانسه و مدیترانه از مواد اصلی در پخت و پز محسوب می‌شوند طی نتایج حاصله از تحقیقات متعددی که تاکنون در خصوص فواید موسیر صورت گرفته، این سبزی می‌تواند بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرطان‌ را درمان کند.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 22 مهر 1392برچسب:, توسط سیبادو

سنگ عقیق

آشنایی با سنگ‌ عقیق

 
آشنایی با سنگ‌ عقیق
عقیق یا آگات از سنگ‌های نیمه قیمتی است. کلکسیون میتریدات، شاه پونتوس، که شامل حدود 4 هزار کاسه عقیق بوده است، توجه خاص و میزان اشتیاق به این سنگ را نشان می‌دهد.
عقیق جزو کانی‌هایی است که از چند عنصر شیمیایی تشکیل شده است. عقیق سنگی سیلیسی و نوعی از در کوهی است. ترکیب شیمیایی آن سیلیس است و البته گاهی عناصری نظیر Al،Fe، Mg، Ca، Ni، Cr در کنار آن قرار می‌گیرد. ویژگی عقیق ریزدانه بودن آن و روشنی رنگش است. عقیق نیمه شفاف، مات و دارای جلای شیشه‌ای است.
عقیق به رنگ‌های سفید تا خاکستری تیره و سیاه، زرد تا قرمز، سبز و آبی روشن است و در میان جواهرات درجه دوم سنگی مشهور است. بهترین آن سرخ، زرد و سفید است. گونه‌ای از آن که ذرات فراوان میکا دارد و براق است دلربا نامیده می‌شود.
شکل بلورهای عقیق، نازک و شش گوش است. این کانی در هیدروکسید پتاسیم (KOH) حل می‌شود.
 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 21 مهر 1392برچسب:, توسط سیبادو
 

 

زنی که ما او را اکنون با نام «مادر ترزا» می شناسیم در سن 47 سالگی تصمیم گرفت تغییرات اساسی در خود ایجاد کند. او سال ها در یک مدرسه خصوصی تدریس می کرد و با خود تصور کرد شاید در جای دیگری بیشتر موثر باشد و همین کار را کرد.

بیشتر مردم موفق عموما یک تغییر شغل اساسی در طول زندگی خود داشته اند. در سن 25 سالگی، مارک روث به این نتیجه رسید که فروش سهام شغل موردنظر او نیست. بنابراین، او به سمت مشاوره ساخت و ساز رفت و دوباره در سن 31 سالگی دوباره شغل خود را عوض کرد و کمپانی Home Warranty of America را تاسیس کرد.
آیا احساس می کنید زمان تغییر و بازسازی شما نیز فرارسیده است؟ اگر این گونه است، چه شغلی برای خود انتخاب خواهید کرد؟

پیش به سوی موفقیت
دوری کلارک، نویسنده کتاب «دوباره سازی خود: برند خود را داشته باشید» در مورد تغییر شغل و مشکلات احتمالی آن سخن گفته است. او به خواننده کمک می کند تا موفق و رقابتی عمل کند. دوری خود نیز در طول خدمتش یک دوره بازسازی خود را تجربه کرده است. او در MassBike به عنوان مدیر اجرایی کار می کرد، در Howard Dean به عنوان سخنگو بوده است و گزارشگر و نویسنده آزاد Phoenix بوستون نیز بوده است. اما اکنون شرکت خصوصی خود را دارد.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 21 مهر 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

از گوشی گم شده و یا دزدیده شده خود، به صورت لحظه ای گزارش بگیرید

با پيشرفت روز افزون دنياي ارتباطات و الکترونيک براي پيشگيري از مشکلات احتمالي و سهولت در برطرف ساختن آن ها، نيازمند استفاده از راهکاري منطبق با تکنولوژي روز با هدف جلوگيري از وقوع تخلف و دفع اثرات ناشي از آن ها هستيم.

مجموعه موبايل ياب به بهره گيري از فن آوري هاي نوين دنياي امروز سعي بر حمايت از هم وطنان عزيز در اين عرصه داشته است به همين خاطر اقدام به برپايي سامانه اي تحت عنوان موبايل ياب نموده است.

موبايل ياب عنوان سامانه اي است که بر روي دستگاه هاي تلفن همراه و تبلت هاي مبتني بر سيستم عامل Android (و به زودي براي دستگاه هاي مبتني بر سيستم عامل iOS) نصب شده تا در مواقع بحراني از جمله موارد زير مورد استفاده قرار گيرد:

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ شنبه 20 مهر 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

آشنایی با سنگ‌ عقیق

 
    آشنایی با سنگ‌ عقیق
    عقیق یا آگات از سنگ‌های نیمه قیمتی است. کلکسیون میتریدات، شاه پونتوس، که شامل حدود 4 هزار کاسه عقیق بوده است، توجه خاص و میزان اشتیاق به این سنگ را نشان می‌دهد.
    عقیق جزو کانی‌هایی است که از چند عنصر شیمیایی تشکیل شده است. عقیق سنگی سیلیسی و نوعی از در کوهی است. ترکیب شیمیایی آن سیلیس است و البته گاهی عناصری نظیر Al،Fe، Mg، Ca، Ni، Cr در کنار آن قرار می‌گیرد. ویژگی عقیق ریزدانه بودن آن و روشنی رنگش است. عقیق نیمه شفاف، مات و دارای جلای شیشه‌ای است.
    عقیق به رنگ‌های سفید تا خاکستری تیره و سیاه، زرد تا قرمز، سبز و آبی روشن است و در میان جواهرات درجه دوم سنگی مشهور است. بهترین آن سرخ، زرد و سفید است. گونه‌ای از آن که ذرات فراوان میکا دارد و براق است دلربا نامیده می‌شود.
    شکل بلورهای عقیق، نازک و شش گوش است. این کانی در هیدروکسید پتاسیم (KOH) حل می‌شود.
     


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ شنبه 20 مهر 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

مقایسه حداقل دستمزد کشورهای مختلف امری دشوار است.کشورهای مختلف دارای قوانین و مکانیزم‌های اجرایی مختلفی می‌باشند که این قوانین حداقل دستمزد را بر اساس منطقه یا صنعت یا عوامل دیگر تعیین می‌کنند.

 

قوانین مختلفی در کشورهای جهان برای تعیین حداقل دستمزد وجود دارد.گروهی از کشورها بر اساس منطقه و یا صنعت مورد اشتغال حداقل حقوق را تعیین می‌کنند.
گروهی از طریق قراردادهای دسته‌جمعی و گروهی دیگر از کشورها بر اساس محدوده سنی فرد، حداقل دستمزد را مشخص می‌کنند.
گذشته از این امر، کشورهای مختلف دارای کسرهای مختلف اجباری برای مالیات، خدمات رفاهی و بیمه از حقوق کارگران و کارمندان هستند.
برخی از کشورها نظیر سنگاپور هیچ سطح حداقل دستمزد مشخصی ندارند.
در اینجا لیستی از ۵ کشور با بالاترین حداقل دستمزد سالانه را مشاهده می‌کنید.این اعداد ناخالص هستند و کسرهای اجباری را شامل نمی‌شوند.
برای مقایسه راحت‌تر تمامی دستمزدها به دلار بیان شده اند. 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 19 مهر 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

در سفرهای طولانی با هواپیما، ساعت داخلی بدن کار نمی کند و باعث بروز اختلالات موقتی خواب می شود. عارضه ای به نام jet lag در اثر مسافرت طولانی با هواپیما بروز می کند که علائمی دارد.

 
    علائم jet lag

 

- می خواهید بخوابید و نیاز به خواب دارید، اما خوابتان نمی آید و بیدار هستید.
- خستگی زیاد ناگهانی
- تضعیف عملکرد جسمی و ذهنی
- سردرد و مشکلات گوارشی



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 19 مهر 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

مهندسان هخامنشی راز استفاده از عدد پی 314 را دو هزار و پانصد سال پیش کشف کرده بودند.آنها در ساخت سازه های سنگی و ستون های تخت جمشید که دارای اشکال مخروطی است از این عدد استفاده می کردند.

 
 
عدد پی ( ∏ ) در علم ریاضیات از مجموعه اعداد طبیعی محسوب می شود. این عدد از تقسیم محیط دایره بر قطر آن به دست می آید. کشف عدد پی جزو مهمترین کشفیات در ریاضیات است. کارشناسان ریاضی هنوز نتوانسته اند زمان مشخصی برای شروع استفاده از این عدد پیش بینی کنند.
 
عده زیادی، مصریان و برخی دیگر، یونانیان باستان را کاشفان این عدد می دانستند اما بررسی های جدید نشان می دهد هخامنشیان هم با این عدد آشنا بودند.
 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 19 مهر 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

آنچه در ادامه مي‌خوانيد معرفي برخي از هتل‌هاي عجيب جهان است که در ساخت آن‌ها هنرمندي فوق‌العاده‌اي به کار رفته است؛ برخي نيز همچون هتل «الکپ اوي » ترکيه به خودي خود و با فوران‌هاي آتشفشاني به وجود آمده جذاب‌اند و انسان کمترين نقش را در زيبايي آن‌ها داشته است.

هتل‌ها نخستين و اصلي‌ترين اماکني هستند که مسافران و گردشگران براي استراحت به آن‌ها پناه مي‌برند؛ اماکني که علاوه بر ايجاد فضايي آرام براي استراحت، امکانات مختلفي نيز براي رفع خستگي در اختيار مسافران قرار مي‌دهند.
بدون شک، موقعيت و شکل هتل‌ها نيز در ايجاد تمايل مسافران براي اقامت موثر است و چه بسيار هتل‌هايي که به دليل قرار گرفتن در منطقه‌اي نامناسب ورشکست شده‌اند. اين روزها نماي ظاهري و امکانات به کار رفته در هتل‌ها، به يک فاکتور ويژه در جلب نظر گردشگران بدل شده و گاهي هتل‌ها را به جاذبه گردشگري تبديل کرده است.
 
آنچه در ادامه مي‌خوانيد معرفي برخي از هتل‌هاي عجيب جهان است که در ساخت آن‌ها هنرمندي فوق‌العاده‌اي به کار رفته است؛ برخي نيز همچون هتل «الکپ اوي » ترکيه به خودي خود و با فوران‌هاي آتشفشاني به وجود آمده جذاب‌اند و انسان کمترين نقش را در زيبايي آن‌ها داشته است.
 

 

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 19 مهر 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

شاید شما هم در زندگی شرایطی را تجربه کرده اید که خود کم بینی و احترام به نفس پایین، مشکلات ناخواسته ای را برایتان بوجود آورده است. عزت نفس و داشتن احساس خوب نسبت به خود، از جمله مواردی اند که بسیاری افراد در زندگی خود در آرزوی رسیدن به آن هستند.

اگر احساس می کنید دارای عزت نفس پایین هستید و این موضوع روی تمام جوانب زندگی شما تاثیر منفی گذاشته است؛ اگر فکر می کنید ارتباطات، کار و یا حتی سلامتی شما تحت الشعاع این عزت نفس پایین قرار گرفته است؛ حتی اگر این احساس خود کم بینی از دوران کودکی در شما شکل گرفته و همواره همراه شما بوده است؛ با بکارگیری چهار قدم موثری که در ادامه ایمیل آورده می شود می توانید عزت نفس را در خود تقویت نموده و به تدریج احساس بهتری نسبت به خود پیدا کنید.


قدم اول : موقعیت ها و شرایط مشکل ساز را شناسایی کنید

در مورد موقعیت هایی که به نظر می رسد احترام به نفس شما را پایین می آورند، فکر کنید. این موقعیت ها معمولا عبارتند از :

1. یک ارائه در محل کار
2. یک بحران در منزل یا محل کار
3. یک چالش با کسی که ارتباط نزدیک با شما دارد مانند همسر و یا همکار
4. یک تغییر در جریان زندگی مانند از دست دادن شغل و یا فرار فرزند از خانه


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 18 مهر 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

حتماً این جمله را شنیده اید که صدای عمل بلندتر از کلمات است. این مسئله مخصوصاً در مورد زبان بدن صحت دارد.

زبان بدن نوعی ابزار ارتباطی قدرتمند است که با استفاده از آن می توان دوست پیدا کرد و یا دیگران را به انجام کاری متقاعد نمود. آشنایی با زبان بدن به شما کمک می کند مسائلی مثل جذابیت، حقیقت، اعتمادبه نفس و شرم را تشخیص دهید. شما با دقت در حرکات طرف مقابل می توانید به حقایق زیادی دست یابید. در واقع تمام ما آگاهانه یا ناآگاهانه از زبان بدن استفاده می کنیم. برای آشنایی بیشتر با این زبان به موارد زیر توجه کنید:

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 18 مهر 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

آیا شما می خواهید دائما بدهکار باشید؟ این بدون شک سوال احمقانه ای است، طبیعتا هیچ شخصی نمی خواهد بدهکار یا ورشکسته باشد، اما چرا تعداد بسیار زیادی از افراد به قرض گرفتن ادامه می دهند؟

این بسیار ساده است که وقتی هزینه ها بیشتر از درآمد باشد، افراد دچار کسری بودجه می شوند، اما این مساله بیشتر از آنکه امری ریاضی باشد، امری روانی است. در واقع نقش مسائل روانی در امور مالی روز به روز روشن تر می گردد. تحلیل های روانی می توانند به ما نشان دهند که در زندگی مالی خود تا چه حد از حقه های ذهنمان، اختلالات خلقی و شخصیتی و عادات بدمان آسیب می بینم. چه چیزی ما را عقب نگاه داشته است؟ و چه چیزی بر شیوه خرج شدن پول هایمان مدیریت می کند؟ در واقع ذهن به صورت همزمان هم دارای این قدرت است که به ما یاری برساند و هم می تواند ما را تا حدی منفعل کند که از مقابله با ساده ترین مشکلات نیز عاجز باشیم. بنابراین در ادامه به چند حفره ذهنی اشاره می کنیم که می توانند به شانس موفقیت مالی ما لطمه بزنند.
 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 18 مهر 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

آیا شما می خواهید دائما بدهکار باشید؟ این بدون شک سوال احمقانه ای است، طبیعتا هیچ شخصی نمی خواهد بدهکار یا ورشکسته باشد، اما چرا تعداد بسیار زیادی از افراد به قرض گرفتن ادامه می دهند؟

این بسیار ساده است که وقتی هزینه ها بیشتر از درآمد باشد، افراد دچار کسری بودجه می شوند، اما این مساله بیشتر از آنکه امری ریاضی باشد، امری روانی است. در واقع نقش مسائل روانی در امور مالی روز به روز روشن تر می گردد. تحلیل های روانی می توانند به ما نشان دهند که در زندگی مالی خود تا چه حد از حقه های ذهنمان، اختلالات خلقی و شخصیتی و عادات بدمان آسیب می بینم. چه چیزی ما را عقب نگاه داشته است؟ و چه چیزی بر شیوه خرج شدن پول هایمان مدیریت می کند؟ در واقع ذهن به صورت همزمان هم دارای این قدرت است که به ما یاری برساند و هم می تواند ما را تا حدی منفعل کند که از مقابله با ساده ترین مشکلات نیز عاجز باشیم. بنابراین در ادامه به چند حفره ذهنی اشاره می کنیم که می توانند به شانس موفقیت مالی ما لطمه بزنند.
 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 18 مهر 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

بیشتر انواع ویروس های سرماخوردگی و آنفلوانزا از طریق تماس مستقیم منتشر می شوند.

  
 
 

    با آغاز فصل پاییز باید مراقب بیماری های شایع این فصل از جمله سرماخوردگی و آنفلوانزا باشید. پیشگیری از این بیماری ها مهم ترین اقدام برای حفظ سلامتی در فصول سرد سال به شمار می رود.

    دست های خود را بشویید.
    بیشتر انواع ویروس های سرماخوردگی و آنفلوانزا از طریق تماس مستقیم منتشر می شوند. عطسه کردن در دست ها و سپس تماس با تلفن، کیبورد و ظروف آشپزخانه از راه های انتقال ویروس است. برای جلوگیری از این انتقال دست های خود را مرتب بشویید و یا از ضد عفونی کننده های دست که حاوی الکل هستند استفاده کنید.
     



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 18 مهر 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

در حال حاضر دکتر اورنتريخ را پدر پيوند موی طبيعی می دانند.پيوند موی طبيعی با پايان نامه آقای دکتر ديفن باخ درآلمان درسال 1822 با موضوع پيوند مو در حيوانات شروع شد. در دهه 1950 پزشکان ژاپنی برای نخستين بار اقدام به برداشت مو از نواحی گوناگون بدن و کاشت آن در مناطق طاس نمودند.
دکتر نورمن اورنتريخ متخصص پوست آمريکايی اولين فردی بود که درسال 1959 برای رفع طاسی مردانه تکنيک برداشت مو از پشت سر و پيوندآن در نواحی طاس جلوی سر را توضيح داد. نظر به اينکه هيچکدام از پزشکان قبل از دکتر اورنتريخ متوجه اثر درمانی اين روش برای طاسی مردانه نشده و وی اولين کسی بود که پيوند مو را برای رفع طاسی مردانه انجام داد لذا در حال حاضر دکتر اورنتريخ را پدر پيوند موی طبيعی می دانند.
کاشت موی طبيعی در ابتدا با استفاده از گرافت های درشت 5-4 ميليمتری (دارای 20- 15 تارمو) انجام می شد. اين گرافت ها پس از درآمدن نمای عروسکی بسيارزشتی (مثل موهای مسواک) با نمای ناهنجار به سرشخص داده که اين وضعيت با افزايش سن و ريزش موهای اطراف منطقه کاشته شده بدترگرديده و تصوير کاملاً غيرطبيعی ايجاد می نمود. اين مسئله باعث ايجادحس بدبينی و نااميدی بين متخصصين پوست و بيماران نسبت به نتايج کاشت موی طبيعی شده بود.
با پيشرفت علم پزشکی متخصصين پوست ازگرافت های کوچکتری به نام مينی گرافت (حاوی 10- 5 تارمو) و سپس ميکروگرافت (حاوی 3- 1 تارمو) برای کاشت مو استفاده کرده و بدین ترتیب نتایج کاشت مو بهتر و طبیعی تر گردید.
در سال های اخیر متدهای برداشت مو از منطقه پشت سر، چگونگی طراحی خط موی جلوی سر، روش های بي حسی، محلول های نگهداری از گرافت ها در بیرون از بدن، تکنيک های ايجاد شکاف و گذاشتن گرافت در محل کاشت مو، روش های تربيت تکنسين های متخصص در انجام کاشت مو و طریقه مراقبت های بعد از پیوند مو پيشرفت های اعجاب انگيزی نموده و امروزه نتايج کاشت موی طبيعی با استفاده از مينی گرافت و چيدِمان هنرمندانه آنها در دست متخصصين پوست متبحر بسيار عالی و خارق العاده شده است.

ارسال در تاريخ چهار شنبه 17 مهر 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

بر اساس تحقیق انجام شده از جامعه متخصصین تغذیه آمریکا، افراد لاغر در طول روز بطور متوسط یک وعده میوه بیشتر از اشخاص چاق مصرف کرده و بیشتر از آنکه به مصرف مواد چرب تمایل داشته باشند، به مواد فیبری علاقمند هستند.

حس پر بودن را با سیر شدن اشتباه نگیرید. همه ما یک دوست باریک اندام داریم. همان دوستی که هرگز دچار وسوسه سبد نان نمی شود و وقتی می گوید من یک تکه کوچک برمی دارم، واقعا همین کار را می کند. واقعا او چطور می تواند؟ تحقیقات نشان می دهد که افراد باریک اندام اصولا مانند باقی افراد به غذا فکر نمی کنند. دکتر دیوی کاتز (David Katz) استادیار بهداشت عمومی در دانشگاه ییل (Yale) می گوید: "افراد لاغر با غذا رابطه راحت و بدون مشکلی دارند.
از طرف دیگر، افرادی که اضافه وزن دارند مدام به غذا فکر می کنند. آنها تمام اوقات به مقدار و تعداد دفعات غذا خوردن خود توجه می کنند و در نتیجه، زمان صرف غذا از مشغولیات دائمی ذهن و مغز آنهاست. در اینجا، متخصصین کاهش وزن به بررسی ذهن اسرار آمیز افراد ذاتا لاغر اندام پرداخته و به شما می گویند که آنها چگونه رفتار کرده و شما چگونه می توانید مانند آنان باشید.
 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 17 مهر 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

چشم انسان یکی از مهمترین اعضای انسان می باشد اما هنوز راز آن برای همه عجیب و غیر قابل درک است. یک محقق استرالیایی پس از 30 سال مطالعه، موفق شد قدمت چشمان انسان را تخمین بزند...

 
پروفسرو ترور لمب از مرکز بینایی و دانشگاه ملی استرالیا، بیش از صد سال از عمر حرفه‌یی خود را به بررسی رموز این اندام حیاتی اختصاص داده است.

تحقیقات این دانشمند نشان می‌دهد منشا بینایی به بیش از 700 میلیون سال پیش باز‌می‌گردد و این درست زمانی بوده که فقط حیوانات آمیب‌مانند مانند تک‌سولی‌ها، جلبک‌ها، مرجان‌ها و باکتری‌ها بر روی زمین ساکن بوده‌اند.

در این هنگام، نخستین موادشیمیایی حساس به نور موسوم به opsins ظاهر شدند و توسط تعدادی از ارگانیسم‌ها به روش‌های ابتدایی برای حس‌کردن روز با استفاده از نور به کار می‌رفت.

به گفته لمب، سلول‌های باستانی از پیش دارای اجزای سیگنالینگ‌ بودند که مواد شیمیایی را در محیطشان حس می‌کردند و ظهور opsins به آن‌ها امکان حس‌کردن نور را می‌داد. اما این حیوانات ریز بودند و از هیچ سیستم عصبی برای پردازش سیگنال‌های دریافتی از حسگرهای نوری برخوردار نبودند.
 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 17 مهر 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

حتما شنیده‌اید که مصرف میوه‌جات تازه و به خصوص مرکبات یا کیوی و آناناس برای سلامت پوست و پیشگیری از پیری آن مفیدند. باید بدانید که از دلایل این مساله وجود مقادیر فراوان ویتامین C در این میوه‌جات می‌باشد. آیا می‌دانید که مصرف ویتامین C موضعی نیز می‌تواند برای سلامت پوست مفید باشد؟

 
یکی از دشمنان همیشگی سلامت پوست، اشعه فرابنفش نورخورشید است که با ایجاد و تولید رادیکال‌های آزاد و گزینه‌های واکنش‌گر اکسیژن (Ros=Reactive Dxygen specien) باعث تخریب پوست و آسیب به آن می‌شوند. امروزه عامل اصلی پیری سلول‌ها و در نتیجه پیری پوست را نیز تولید همین رادیکال‌های آزاد می‌دانند. ویتامین C (ال-آسکوربیک اسید) به عنوان یک کوفاکتور و آنتی‌اکسیدان بیولوژیک به دلیل خواص احیاکنندگی‌اش شناخته می‌شود.

امروزه ثابت شده است که مصرف موضعی ویتامینC روی پوست، سطح پوستی این ویتامین را به میزان قابل‌توجهی افزایش داده و می‌تواند با عوارض اشعه فرابنفش B روی پوست که از علایم آن آفتاب‌سوختگی و قرمزی پوست است، مقابله نماید. این محافظت توسط ویتامین‌C، یک محافظت بیولوژیک و به دلیل خواص احیاکنندگی ویتامین C می‌باشد. جالب است بدانید که اشعه فرابنفش خورشید موجب تخلیه ویتامین C پوست شده و این مساله موجب می‌شود که پوست در معرض خطر آسیب ناشی از نورخورشید قرار بگیرد. همچنین ویتامینC قادر است پوست را نسبت به اشعه فرابنفش A نیز مقاوم‌تر نماید.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 17 مهر 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

 

عکاسی یک فن بسیار رایج و جذاب است و کمتر کسی است که از لحظات زیبا و خاطره انگیز زندگی خود لحظاتی را ثبت نکند.


اما همیشه دوربین های با کیفیت و مگاپیکسل بالا در دسترس نیست حتی اگر هم داشته باشیم همیشه همراهمان نیست، شاید یکی از دلایل کار بر روی دوربین موبایل و حائز اهمیت شدن این بخش در موبایل همین موضوع باشد به هر حال مدت زمان زیادی از ورود تلفن‌های دوربین دار به بازار ها نمی گذرد اما همیشه نمی توان با آنها به خوبی عکاسی کرد و برای یک عکس با کیفیت باید تلاش کرد. در این مطلب در رابطه با رعایت نکاتی که منجر به عکسبرداری با تصاویر با کیفیت، توسط تلفن همراه خود می شود، صحبت خواهیم کرد.به یاد داشته باشید که بهترین دوربین همواره همراه شماست، و با کمی حوصله و دقت می توان عکس های خوبی گرفت.
 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 17 مهر 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

یکی از مهمترین رازهای رسیدن به آن جذابیت است و قبل از هر چیز باید بدانیم که جذابیت چیزی غیر از زیبایی است‌. شخص می‌تواند صورت زیبایی نداشته باشد اما بسیار جذاب باشد و هم چنین می‌تواند بسیار زیبا باشد اما اصلاً جذابیت نداشته باشد. جذابیت و گیرایی یک ویژگی کاملاً اکتسابی است و به راحتی می‌توانیم صاحب آن باشیم‌:


ظاهری آراسته داشته باشید.


تمیز و مرتب باشید، هماهنگی و پاکیزگی شما، ناخودآگاه شما را جذاب می‌کند. بعضی از افراد براساس تصوری اشتباه برای جذاب شدن به زحمت زیادی می‌افتند و خود را به شکل‌های عجیب و غریبی درست می‌کنند. مهمترین مسئله این است که مرتب و هماهنگ و در عین حال ساده باشید. نامرتب بودن حتی حرفهای قشنگ‌، مثبت و تأثیرگذار شما را ضایع می‌کند. فرزندی که همیشه پدر و مادر خود را آراسته و با ظاهری مرتب می‌بیند، ظاهر آراسته فردِ ناآشنا او را نمی‌فریبد. چون ممکن است جذب ظاهر آراسته کسی شوند که تأثیر منفی او از اثرات مثبتش به مراتب بیشتر باشد.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 15 مهر 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

«دیوید گاردینر» از محققان زیست شناسی سلولی دانشگاه کالیفرنیا-ایروین و محقق اصلی برنامه تحقیقاتی بازسازی اندام UCI تأکید می کند: هنوز پاسخ دقیقی برای ناتوانی بدن در بازسازی اندام از دست رفته پیدا نشده است. بازسازی اندام یک ویژگی بنیادی، اساسی و بیولوژیکی کاملا مشابه تولید مثل است.

 
محققان دانشگاه ملی ایرلند با بررسی توانایی خارق‌العاده گونه‌ای از مرجان‌های دریایی در بازسازی اندام بدن، علت ناتوانی بدن انسان در رشد مجدد اندام از دست رفته را مورد ارزیابی قرار دادند.

محققان موسسه پزشکی ترمیمی گال‌وی (Galway) مطالعه ای را بر روی گونه‌ای از مرجان‌های دریایی موسوم به Hydractinia echinata آغاز کرده‌اند.

این گونه مرجانی یک توده صورتی رنگ شاخک و پولیپ به طول 20 تا 30 میلیمتر است که به ادعای محققان از عمر ابدی برخوردار است.

به گفته دکتر «یوری فرانک» از محققان موسسه گال‌وی، گونه Hydractinia در حقیقت می میرد، اما مانند بسیاری دیگر از بی مهرگان از زوال وابسته به افزایش سن رنج نمی برد و از توانایی خارق العاده ای برای بازسازی کامل بخش های از دست رفته بدن برخوردار است؛ بطور مثال اگر سر آن جدا شود، به سادگی سر جدیدی در چند روز آینده روی بدن رشد می کند.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 15 مهر 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

آيا ميدانيد گیاه بامبو فقط برای تزئین نیست

با این که بامبو یک گیاه بومی آسیا میباشد اما امروزه در سراسر نقاط دنیا میتوان آن را به راحتی پیدا کرد. بامبو علی رغم قد بسیار بلندی که دارد به عنوان یک درخت در نظر گرفته نمی شود؛ در حقیقت این گیاه دائمی چوبی شکل، متعلق به خانواده ی گیاهان علفی می باشد و بلندترین علف جهان محسوب می شود!
 
از زمان های قدیم، قسمت های مختلف گیاه بامبو برای درمان بیماری های مختلف استفاده می شده است؛ چرا که دارای خاصیت درمانی متفاوتی بوده است.
 
فواید برگ بامبو برای سلامتی
 
لیستی که در ادامه آمده است برخی از فواید سلامتی بامبو را برمی شمارد:
 
بامبو برای درمان اختلالات معده
 
گفته می شود که برگ های بامبو به کشیدگی طبیعی ماهیچه های معده و پیشرفت و بهبود فعالیت معده کمک می کند. از این رو برگ های بامبو برای درمان سوء هاضمه و دیگر مشکلات گوارشی سودمند است. علاوه بر این، خاصیت آنتی اسپاسمودیک (ضد انقباض و تشیج ) بامبو می تواند به تسکین اسپاسم ها و انقباضات روده و معده کمک کند و به موجب آن اسهال را نیز درمان نماید.
 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 15 مهر 1392برچسب:, توسط سیبادو

 

مطالعه جدید در دانشگاه هلسینکی فنلاند نشان می‌دهد نوزادان حافظه‌ای از واژگانی که پیش از تولدشان می‌شنوند را شکل می‌دهند.

 
این تحقیق نشانه‌ای از یادگیری بسیار زودهنگام زبان یا سازگاری با صداهایی است که نوزادان در رحم می‌شنوند.

به گفته مینا هیوتیلاینن دانشمند حاضر در این تحقیق، یک نوزاد تازه‌متولد شده از پیش یاد گرفته که مادر یا دیگر اعضای خانواده‌اش چگونه سخن می‌گویند.

شاید حیرت‌آور به نظر برسد که نوزادان می‌توانند اصواتی را که در رحم می‌شنوند، به یاد آورند و مغزهایشان در حال توسعه ارتباطاتی باشد که به آن‌ها امکان پردازش هر مولفه‌ای را می‌دهد؛ با این حال، نشانه‌هایی وجود دارد که جنین‌ها اصواتی را که با آن مواجه می‌شوند، به یاد می‌آورند.

از پیش شواهدی وجود داشته مبنی بر این که جنین‌ها می‌توانند یاد بگیرند و این که نوزادان قادرند آوازها یا عبارات کلامی را از زمان جنینی به یاد آورند.محققان حاضر در این مطالعه حافظه جنین‌های فنلاندی را ‌آزمایش کردند.

آن‌ها این عمل را با قراردادن جنین‌ها در معرض یک واژه منفرد (تاتاتا) انجام دادند که در زبان فنلاندی هیچ معنایی ندارد.این "شبه‌واژه" برای تحقیق مهم بود زیرا دارای سه سیلابل بوده و دانشمندان این کلمه طولانی را برای مغزهای کوچک با هدف یافتن تغییرات و دادن مولفه‌ای دشوار برای یادگیری به آن‌ها، انتحاب کردند.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 15 مهر 1392برچسب:, توسط سیبادو

چرا صدای ضبط‌شده‌ مان متفاوت به نظر می‌رسد؟

بسیاری از افراد عقیده دارند که صدای ضبط شده آنها با صدای واقعی‌شان تفاوت دارد. دلیل این پدیده، مسیرهای متفاوت انتقال صدای خودمان از طریق گوش میانی و صدای بیرون است.
 
صدای ضبط شده شما متفاوت به نظر می‌رسد، چرا که واقعا متفاوت است.
بن هورنزبی، استاد صداشناسی دانشگاه وندربیلت می‌گوید: «زمانی‌که صحبت می‌کنید، تارهای صوتی گلوی شما ارتعاش می‌کند. این ارتعاش همچنین باعث می‌شود پوست، جمجمه و حفرات دهانی شما نیز به ارتعاش درآید؛ و این نوسانات به شکل صوت ادراک می‌شود.»
 
این ارتعاشات با امواج صوتی که از دهان شما به پرده صماخ گوشتان منتقل می‌شوند ترکیب شده و به صدای شما کیفیتی می‌بخشد که هیچ کس دیگری به غیر از خود شما آن را نمی‌شنود.
 
زمانی‌که شما صدای خود را از یک بلندگو یا ضبط صوت می‌شنوید، این صدا را تنها به واسطه هدایت صوتی هوا درک می‌کنید. هورنزبی می‌گوید:
 
«صدایی که ما به این شکل می‌شنویم، فرکانس پایین‌تری نسبت به ارتعاشات استخوانی دارد. دلیل اینکه ما صدای طبیعی خود را دوست داریم، این است که غنی‌تر و قدرتمندتر است.»
 
هورنزبی در پایان می‌گوید: «بسیاری از افراد مرتب دکمه بازپخش ضبط صوت را فشار می‌دهند؛ چرا که ذهن حاضر نیست قبول کند صدای غریبه‌ای که می‌شنود، صدای خود ما است.»
ارسال در تاريخ یک شنبه 14 مهر 1392برچسب:, توسط سیبادو