ما را حمایت کنید
 
سیبادو

کرت استرتون، برنامه‌نویس استودیو ناتی‌داگ و عضو گروه تکنولوژی و ارتقا سخت‌افزاری ICE Team شرکت سونی، در مورد عمر مفید کنسول پلی‌استیشن ۴ صحبت‌هایی کرد و اظهار داشت در حال حاضر سخت‌افزار پلی‌استیشن ۴ تاریخ گذشته است اما جادوی برنامه‌نویسی و مهندسی اختصاصی که در کنسول‌ها به کار می‌رود، عمر مفید آن‌ها را نسبت به رایانه‌های شخصی افزایش می‌دهد.

 کرت در جواب سوالی مبنی بر این‌که «مردم می‌گویند‌ آیا (سخت‌افزار) پلی‌استیشن ۴ تاریخ گذشته است؟» جواب داد این طبیعت کنسول‌ها است که به خاطر سخت‌افزار ثابت خیلی زود در ظاهر تاریخ گذشته می‌شوند. اما این مسئله تاثیر بسیار کمی بر روی کیفیت بازی‌ها می‌گذارد.

وی برای واضح کردن پاسخ خود، مثال جالبی را بیان کرد. کرت به مقایسه بازی The Last of Us‌، محصول سال ۲۰۱۳ سونی و استودیو ناتی داگ برای کنسول پلی‌استیشن ۳ با بازی‌های شاخص سال ۲۰۰۵‌ یعنی همان سالی که پلی‌استیشن ۳ رونمایی و عرضه شد پرداخت. وی گفت کنسول پلی‌استیشن ۳ در سال ۲۰۰۵ عرضه شد و از آن زمان تا به حال هیچ ارتقا سخت‌افزاری برای آن صورت نگرفت، اما شاهد این بودیم که نزدیک به ۱۰ سال این کنسول توانست برترین گرافیک‌ها را به تصویر بکشد و در نقطه‌ی مقابل، رایانه‌های شخصی سال به سال ارتقا پیدا می‌کردند.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 23 آبان 1393برچسب:عمر مفید استیشن سونی , توسط سیبادو

اپل خیلی دیر تصمیم گرفت صفحه نمایش آیفون‌ها را بزرگ کند اما ظاهرا آنقدر‌ها هم دیر نکرد که آیفون‌هایش در بین کاربران سیستم‌عامل‌های دیگر خواستار پیدا نکند. سایت تجاری Gazaelle گزارش جالبی از وسوسه‌انگیز بودن آیفون ۶ برای کاربران اندروید منتشر کرده است. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر درباره این گزارش صحبت کنیم.

 این سایت آمارگیر تجاری می‌گوید در طول چند هفته‌ای که شرکت اپل، آیفون ۶ و ۶ پلاس را معرفی کرده است: «هر یک نفر از سه کاربر اندروید (کسانی که به فکر تعویض دستگاه خود هستند) اکنون دوست دارند به عنوان دستگاه بعدی آیفون ۶ را تهیه کنند.»

چرا طرفداران اندروید تصمیم گرفته اند به سمت آیفون ۶ بروند؟ Gazaella می‌گوید ۳۹ درصد از آن‌ها صفحه نمایش بزرگ شده آیفون را جذاب می‌دانند در حالی که ۴۰ درصد آن‌ها تحت تاثیر عمر باتری بهبود یافته این دستگاه‌های جدید اپل هستند. همچنین ویژگی‌های دیگر مثل توانایی استفاده از کیبورد‌های جانبی برای اولین بار در سیستم عامل iOS و قدرتمندی دستگاه‌ای که دائما با پرچم‌داران اندرویدی مقایسه می‌شود و نقاط قوت آن‌ها را در اختیار دارد، دلایل وسوسه انگیز بودن انتخاب آیفون ۶ برای کاربران اندروید است.

این موضوع اصلا به این معنی نیست که کاربران اندروید به این سیستم عامل پشت کرده‌اند یا اینکه ممکن است این اتفاق بیفتد، این رخداد برای پر استفاده‌ترین پلتفرم در جهان، بسیار دور از انتظار است، اما این معنی را می‌دهد که آیفون‌های جدید اپل قصد دارند مقداری از سهمی که گوگل در طول سال‌های گذشته از آن‌ها گرفته بوده را باز پس بگیرند.
 
ارسال در تاريخ جمعه 23 آبان 1393برچسب:آیفون6 اندروید , توسط سیبادو

رسانه های غرب اعلام کردند که شرکت آمریکایی اپل درحال انجام گفت و گوهای مقدماتی برای فروش تلفن های همراه آی فون در ایران در صورت کاهش تحریم ها علیه این کشور است.

 به گزارش ایرنا، این رسانه ها به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال افزودند: اپل به خاطر تصمیم ماه مه دولت آمریکا برای برداشتن مقرراتی که مانع فروش فناوری های ارتباطی برای مصرف کنندگان عادی در ایران می شد، قادر به صدور آی فون به ایران خواهد بود. 
این روزنامه به نقل از منابعی که از آنها نام نبرد، نوشته است که اپل گفت و گو با توزیع کنندگان محصولاتش برای گشایش مسیرهای رسمی در صورت صدور مجوز از سوی ایران را آغاز کرده است. 
محصولات اپل در حال حاضر از طریق فروشندگان غیررسمی در ایران عرضه می شود. براساس این گزارش، اپل قصد ندارد در ایران فروشگاه خود را باز کند بلکه محصولاتش از طریق فروشندگان معتبر عرضه خواهد شد. 
بازار ایران به خاطر تحریم های آمریکا عمدتا از دسترس شرکت های آمریکایی خارج بوده است. شرکت بوئینگ هم هفته پیش اعلام کرد که برای اولین بار از زمان قطع روابط ایران و آمریکا برای فروش محصولاتی با شرکت ایران ایر قرارداد بسته است، هرچند ظاهرا شامل قطعات نمی شد؛ شرکت جنرال الکتریک هم تجارت مشابهی را اعلام کرد. 
دولت آمریکا در ماه آوریل به این دو شرکت مجوز فروش قطعات یدکی برای مقاصد ایمنی به ایران را داده بود. شورای ملی ایرانیان آمریکا در بیانیه ای نوشت که از این گزارش به شدت دلگرم شده است چون می تواند به ایجاد پل هایی میان دو کشور کمک کند. 
در بیانیه این گروه آمده است این واقعیت که اپل اکنون فروش مستقیم محصولاتش در ایران را مد نظر قرار داده نشانگر پیشرفت مذاکرات آمریکا و ایران است. 
آمریکا هم اکنون در قالب گروه 1+5 مشغول مذاکره با ایران برای رسیدن به یک توافق جامع برای رفع نگرانی در مورد برنامه اتمی این کشور است.
 
ارسال در تاريخ جمعه 23 آبان 1393برچسب:فروش فون ایران , توسط سیبادو

شارژ باتری موبایل مهمترین و حساس‌ترین قابلیت تلفن‌های هوشمند است. در این بین برخی از پر مصرف‌ ترین برنامه‌ها که اتفاقا همه آنها از بازی ها است را برایتان معرفی کنیم.

 به گزارش سرویس علمی سیبادو  به نقل از باشگاه خبرنگاران، به تازگی سایت ماشیل در تحقیقات خود اعلام کرد که برخی از بازی ها نه تنها در خالی شدن سریع شارژ باتری دخیل هستند، بلکه در دراز مدت هم باعث کاهش طول عمر باتری می‌شوند.

 این بازی ها عبارتند از:

1 . بازی محبوب  clash of clans با مصرف باتری در حد 2.9 مگاوات در صدر این لیست قرار دارد.

2 . بازی Hay day.

3 . angry birds ‌با مصرف 185 مگاوات.

4 . candy crush

5 .  fruit ninja

6 .  jewels star

7 . temple run 2

8 .  bejeweled blit 2

 
  
ارسال در تاريخ جمعه 23 آبان 1393برچسب:قاتل مخفی باتری گوشی, توسط سیبادو

یک شرکت چینی موبایلی موسوم به meizu mx4 pro با شعار برتر فکر کن را رونمایی کرد

  کمپانی چینیmeizu  با ارسال اطلاعیه هایی همه را برای رونمایی از گوشی جدید هوشمند خود دعوت کرد. گوشی موسوم به meizu mx4 pro با شعار برتر فکر کن در  سالن تشریفات  استادیوم ملی پکن با حضور سازندگان برتر تلفن همراه در چین رونمایی خواهد شد.

 این کمگانی رقیب بزرگترین کمگانی سازنده تلفن در چین موسوم به -xaomi-است طراحی زیبا قیمت پایین  دوربین بسیار خوب و مختصات فنی بالادلیل اصلی روبه رشد بودن این کمپانی در چین عنوان شده است.

 پردازنده گوشی فوق از نوع سامسونگ 8 هسته ای با 3گیگ  رم و نمایشگر qhdدر سایز 5/5 اینچی است که در ردیف تبلت تعریف میشود. دوربین این گوشی سونی 20مگاپیکسلی  است.

 همچنین حسگرامنیتی اثر انگشت آن را به ای فون نزدیک میکند حافظه داخلی 12گیگ نیز از دیگز ویژگی های این گوشی میباشد

 
 

 

ارسال در تاريخ جمعه 23 آبان 1393برچسب:موبایلی موسوم meizu , توسط سیبادو

کارشناسان امنیتی هشدار می دهند: افراد سودجود می توانند از برنامه چراغ قوه موجود در تلفن های همراه برای ثبت موقعیت مکانی تلفن و محتوای متن پیامک ها استفاده کنند.

 به گزارش سرویس علمی sebado به نقل از ایرنا، کارشناسان هشدار می دهند: میلیون ها نفر در سراسر جهان از طریق اپلیکیشن های رایگانی که بر روی تلفن همراه خود نصب می کنند، هدف جاسوسی قرار می گیرند.

 بر اساس این گزارش، بسیاری از اپلیکیشن های چراغ قوه که به کاربر امکان می دهد از تلفن همراه خود به صورت یک چراغ قوه استفاده کند، می تواند حساس ترین اطلاعات شخصی کاربر را بطور مخفیانه ثبت کند.

 این جاسوسی شامل کشف موقعیت مکانی تلفن همراه، جزئیات مالک آن، تماس های تلفنی وی و حتی متن پیامک ها می شود.

 طبق ادعای کارشناسان، این اطلاعات سپس برای ردیابی عادات خرید کاربر به شرکت های تحقیقات بازار و سازمان های تبلیغاتی منتقل می شوند.

 این احتمال نیز وجود دارد که باندهای تبهکار، هکرها و سارقان هویت، اپلیکیشن های چراغ قوه خاص خود را درست کرده اند تا بتوانند با دستیابی به اطلاعات مصرف کننده ها به حساب های بانکی آنها دسترسی یابند.

 بیشترین اپلیکیشن های چراغ قوه برای تلفن های هوشمند آندرویدی که ده ها میلیون بار دانلود شده اند شامل: Super-Bright LED Flashlight، Brightest Flashlight و Tiny Flashlight+LED می شود.

 
ارسال در تاريخ یک شنبه 18 آبان 1393برچسب:جاسوسی تلفن همراه لامپ ساده , توسط سیبادو

توضیحاتی درمورد عروسک زنده که با مهندسی ژنتیک در استرالیا تولید میشود..........

  در استرالیا مؤسسه بیو جنریکا به تولید عروسک‌های جاندار موسوم به genpet(جتپت) اقدام کرده که این عروسک ، یک پستاندار عقیم‌ شده می‌باشد و به کمک علم مهندسی ژنتیک ساخته شده است.

به این ترتیب که ترکیبی از ژن‌های خرگوش، شامپانزه و خوک با استفاده از القای خواب زمستانی، در جعبه نگهداری می‌شود و این جعبه، ضربان قلب و میزان تازگی آن را نشان می‌دهد. این محصول در دو مدل، یکی با طول‌ عمر یک‌ سال و دیگری باطول ‌عمر سه‌ سال و در هفت مدل پهلوان (قرمز)، ماجراجو (نارنجی)، شاد (زرد)، آرام (سبز)، متین (آبی)، روحانی و رویایی (بنفش) ساخته شده‌ است.......

این موجود زنده طوری ساخته شده که حرکات محدودی مانند یک نوزاد داشته باشد به گونه‌ای که مدفوع بسیار مختصری داشته و به غذای کمی هم احتیاج دارد. قد آن حدود بیست سانتی متر و قطرش هفت سانتی متر است و جثه آن از این بزرگ‌تر نمی‌شود، کاملاً درد را حس می‌کند ولی نمی‌تواند اصوات بلند تولید کند. دارای خون ، عضله و استخوان است و پس از خروج از جعبه ، ظرف بیست دقیقه بیدار شده و چشم‌ هایش را باز می‌کند. 
 

 

ارسال در تاريخ یک شنبه 18 آبان 1393برچسب:عروسک زنده مهندسی ژنتیک عروسک ژنتیکی , توسط سیبادو

مکن است در ویندوز هفت یا ویندوز ویستا چراغ چشمک زن فلش خاموش نشود. در صورتی که معمولا در ویندوز XP با Safe to Remove کردن، این چراغ خاموش می شود. یکی از ابزارهای حیاتی یک تکنوگیک فلش مموری است. فلشی که به راحتی ممکن است گم شود یا دو سوته بسوزد. درمورد گم کردن فلش مموری، ما نمی توانیم توصیه خاصی بکنیم به جز اینکه بچه ها مراقب باشید

 اما درمورد سوختن یا نسوختن و جلوگیری از مشکلات سخت افزاری احتمالی می توان به یکی دو نکته اشاره کرد؛ مثلا اینکه وقتی کارتان با فلش مموری تمام شده و می خواهید آن را از کامپیوتر جدا کنید، حتما آن را Safe to Remove کنید.

 وقتی یک فلش USB را به کامپیوتر متصل می کنید و روی آن چیزی کپی می کنید، درواقع ممکن است قسمتی از اطلاعات مربوط به این نقل و انتقال داده ها روی RAM کامپیوتر ذخیره شود که با Safe to Remove کردن، شما درواقع به سیستم می گویید دیگر نیازی به اطلاعات روی رم نیست و سیستم با پاک کردن این اطلاعات، اجازه می دهد تا فلش تان را از کامپیوتر جدا کنید.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 16 آبان 1393برچسب:, توسط سیبادو

حریم خصوصی و رعایت نکات مربوط به آن این روزها در اینترنت و وسایل تکنولوژی که استفاده می‌کنیم بسیار حائز اهمیت شده است. بسیاری از ما عضو شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های ابری هستیم، بنابراین باید تنظیمات حریم خصوصی هر کدام از این شبکه‌ها یا سرویس‌ها را برای محافظت بیشتر از عمومی نشدن عکس‌های شخصی خود به خوبی یاد گرفته باشیم.

 دوری از اینترنت

شاید قابل اعتماد‌ترین راه، اجتناب از ساخت یک پروفایل در رسانه‌‌های مجازی برای اعضای خانواده و فرستادن عکس آن‌ها در آغوش تکنولوژی باشد. یک دوربین خوب بخرید و عکس‌ها را در یک آلبوم خانوادگی و فیلم‌ها را در یک جای مخصوص قرار دهید. با اینکار می‌توانید آلبوم خانوادگی خود را در مناسبت‌های اجتماعی به دوستان و آشنایان نشان دهید و حتی از جانب‌ آن‌ها کامنت و لایک هم بگیرید! البته کامنت آن‌ها در اینترنت ضبط نمی‌شود و از سمت هکر‌ها نیز قابل هک کردن و دزدیدن نخواهد بود.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 16 آبان 1393برچسب:, توسط سیبادو

آیا به این مشکوک هستید که سیستم شما آلوده به یک بد افزار است؟ چرا؟ به این خاطر که از حد معمول کندتر عمل می کند؟ شاهد باز شدن برنامه هایی به شکل غیر منتظره هستید؟ نرم افزار امنیتی شما از کار افتاده است؟ شاهد نمایش تبلیغات بر روی صفحه مرورگر خود هستید؟ چه اتفاقی افتاده است؟ آیا سیستم شما آلوده شده است؟

 در حالتی که به آلوده بودن سیستم خود به یک بد افزار مشکوک شده اید، باید اقدامات زیر را مد نظر قرار دهید:

 1- از هرگونه خرید آنلاین و عملیات بانکی که شامل ورود اطلاعات حساب بانکی یا گذرواژه باشد اجتناب کنید و این عملیات را متوقف کنید.

 2- از فعال و به روز بودن نرم افزار امنیتی خود اطمینان حاصل کنید. سیستم شما باید حداقل به یک آتی ویروس و یک فایروال مجهز باشد.

 3- سریعا اقدام به اسکن کردن سیستم خود کنید و هر موردی که از سوی آنتی ویروس به عنوان مورد مشکوک گزارش شد را پاک یا قرنطینه کنید. در صورت لزوم از اسکن پیش از بوت شدن سیستم عامل استفاده کنید.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 16 آبان 1393برچسب:, توسط سیبادو

به تازگی شرکت گوگل، از سرویس تازه خود، یعنی ارائه اینترنت به کاربران که با ویژگی‌ها و قیمت باور نکردنی خیلی‌ها را وسوسه می کند، رونمایی کرده است. در این متن به نقاط قوت و ضعف این سرویس خواهیم پرداخت.

 در واقع هرکسی علاقمند به سرویس اینترنت گوگل است. چی کسی علاقه‌مند نیست؟!

گوگل سرویس اینترنت خود را با سرعت دانلود و آپلود چشمگیری معادل با ۱۰۰۰ مگابیت در ثانیه عرضه می‌کند، که تقریبا ۱۰۰ برابر سریعتر از سرعت اینترنت اکثر کاربران دنیا است و این یعنی فعالیت هایی نظیر بافر و بارگذاری ویدئو ها یا بازی های آنلاین تأثیر زیادی رو سرعت اینترنت شما نمی‌گذارد و به کمک همین سرعت انجام  یک ویدئو کنفرانس با کیفیت HD به راحتی برای هرکسی امکان پذیر است و تمام این خدمات در کنار قیمت پایین این سرویس اتفاق می‌افتد.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 16 آبان 1393برچسب:, توسط سیبادو


این روز ها جنگ برندهای موبایل به جنگ سیستم عامل ها تبدیل شده است و هر سیستم عامل که قوی تر باشد و اپلیکیشن های قوی تری برای آن وجود داشته باشد برند خود رو محبوب تر می کند. محبوبیت برند لومیا نیز تا حد زیادی به سیستم عامل آن وابسته است. در این مطلب تصمیم گرفتیم ۵۰ برنامه برتر موجود در استور ویندوز فون را برای شما قرار دهیم. این ۵۰ برنامه را سایت Conversations.Nokia.com انتخاب کرده است. ملاک این انتخاب کاربردی بودن برنامه، و طراحی برنامه بوده است.

 ۵۰ برنامه برتر استور ویندوز فون به نقل از سایت گفتگوی نوکیا

۱. مایکروسافت آفیس (Microsoft Office) :


یکی از محصولات بسیار موفق مایکروسافت، آفیس می باشد که تقریبا نمونه مشابهی به این قدرتمندی نمی توان پیدا کرد و حتی کاربرانی که از مکینتاش سیستم عامل اپل استفاده می کنند آفیس مایکروسافت را برای کارهایشان ترجیح می دهند. افراد زیادی با محصولات آفیس از جمله ورد و اکسل سر و کار دارند و قطعا بدشان نمی آید به این اطلاعات در موبایل نیز دسترسی داشته باشند.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 16 آبان 1393برچسب:, توسط سیبادو