سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو

 به گزارش sebadoبه نقل از جام جم،سایت رادیو اروپای آزاد ( که نسخه فارسی آن به نام "رادیو فردا" می باشد) در گزارشی با عنوان "بزرگ ترین امید برای اصلاح طلبان در راه است است" به بررسی کاندیداتوری خاتمی در انتخابات سال جاری پرداخت که بخش هایی از آن در ادامه می آید:



درخواست ها از رئیس جمهور سال هاي ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۵ براي کاندیدا شدن دوباره در انتخابات ریاست جمهوری سه ماه دیگر بالا گرفته است. اما این تصمیم آساني نیست.



اصلاح طلبان،که از صحنه سیاسي به بیرون رانده شده اند به خاتمي، به عنوان کسي که مي تواند معادله بازي را تغییر بدهد، فشار مي آورند تا در آستانه انتخابات براي باز شدن فضا وارد انتخابات شود.



برخي تردید دارند که با توجه به نقش و نظر شوراي نگهبان که فهرست نهایي کاندیدا ها را اعلام مي کند، خاتمي بتواند وارد انتخاب شود و رد صلاحیت نشود.



برخي از منتقدان مي گویند که خاتمي با وارد شدن به انتخابات روز ۱۴ ژوئن، پیام اشتباه مي فرستد. آنها مي گویند خاتمي با حضور در انتخابات به نظام مشروعیت مي دهد و تلاش هاي کساني که به دلیل اعتراض به انتخابات مخدوش سال ۲۰۰۹ آسیب دیده اند، زیر سوال مي برد.



هفته گذشته، ۹۱ نفر از چهره هاي شناخته شده اصلاح طلب و گروه هاي متعدد طرفدار اصلاحات، از خاتمي خواستند تا کاندیدتاتوري خود را اعلام کند.



این درخواست توسط شوراي هماهنگي جبهه اصلاح طلبان مطرح شده است که از ۱۶ گروه اصلاح طلب تشکیل شده است و بر سر حمایت از خاتمي با یکدیگر توافق کرده اند.



محمد علي ایازي، روحاني استاد حوزه و دانشگاه با توجه به این چشم انداز که احتمال دارد صلاحیت خاتمي توسط شوراي نگهبان رد شود، با اینحال معتقد است که او در هر صورت باید کاندیدا شود.



او مي گوید:« ما نمی توانیم بگوییم خاتمي نباید کاندیدا شود زیرا احتمال دارد شوراي نگهبان او را رد صلاحیت کند. این منطقي نیست. در گذشته نیز آنها با کاندیداتوري خاتمي موافق نبودند. اما شرایط جامعه به شکلي است مي تواند در این تصمیم گیري تاثیر بگذارد.»



خاتمي با راي دادن در انتخابات مجلس در سال ۲۰۱۱، بسیاري از مخالفان و اصلاح طلبان را که انتخابات را تحریم کرده بودند، خشمگین کرد.



خاتمي، در سالل ۲۰۰۹ نیز وارد انتخابات شد و براي حمایت از موسوي، از دور رقابت ها کناره گیري کرد. اوایل این ماه خاتمي اعلام کرد که اصلاح طلبان براي نجات کشور، هم برنامه دارند و هم از حمایت مردم برخوردارند.



او روز ۱۱ مارس گفت:« در مورد تصمیم من نگران نباشید. من تنها یک فرد در مجموعه بزرگ اصلاح طلبان هستم. من پایبند به جمع ‌بندي و انسجام نظر اصلاح‌ طلبان درباره انتخابات پیش رو هستم.»



دستکم یک روحاني طرفدار اصلاحات اعلام کرد که خاتمی تصمیم اش را گرفته است. رحمت الله بیگدلي، عضو شوراي مرکزي حزب اعتماد ملي، در صفحه فیس بوک اش نوشت که حضور خاتمي در انتخابات حتمی است.



وي مي گوید که اظهاراتش بر مبناي دیدار خصوصي است که با خاتمي داشته است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ شنبه 10 فروردين 1392برچسب:, توسط سیبادو